Prin Codul
de Conduită al ForumClinic Vă informăm despre setul comun de standarde etice şi principii
juridice stabilite în cadrul companiei noastre pentru a Vă presta servicii de
calitate.
Vă informăm că Codul de Conduită al ForumClinic a fost
elaborat în baza prevederilor:
·
Codului civil al Republicii Moldova Nr. 1107/2002
·
Codului contravențional al Republicii Moldova Nr. 218/2008
·
Legii nr. 263/2005 cu privire la drepturile și responsabilitățile
pacientului
·
Legii nr. 105/2003 privind protecția consumatorului
·
Legii nr. 273/1994 privind actele de identitate din sistemul
național de pașapoarte
·
Legii nr. 114/2012 cu privire la serviciile de plată și moneda
electronică
·
Legii nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal
Astfel, Compania
nu va tolera acţiuni ilegale sau lipsite de etică, desfășurându-și
activitatea în conformitate cu toate legile aplicabile şi în
acord cu standardele naționale și internaționale.
Norme generale de
conduită a pacienților si vizitatorilor ForumClinic
Pentru desfășurarea
unei activități benefice și rezultate calitative, Vă rugăm să acceptați
următoarele ordine, ce reglementează modul de comportament pe perioada aflării
în cadrul ForumClinic:
·
Prezentarea la timp, conform programării. Anunţați imediat personalul ForumClinic cu
privire la potenţiala întârziere sau în cazul anulării programării pe care ați
confirmat-o anterior.
·
Prezentarea
tuturor actelor necesare pentru identificare în calitate de pacient.
·
Predarea,
la cerere, a hainelor şi încălţămintei de stradă la garderoba instituției sau
persoanei care îl însoțește, îmbrăcarea și purtarea echipamentului de spital
(pijama, halat și papuci) pe toată durata internării și numai în interiorul
instituției.
·
Cunoașterea,
înțelegerea și respectarea tratamentului medical explicat de către medicul
curant pe care vi-l asumați prin semnătură pe consimțământul informat.
·
Informarea
imediată a medicului curant / asistentei de salon în legătură cu orice
modificare apărută în evoluţia stării Dvs. de sănătate.
·
Respectarea
conduitei terapeutice, cooperarea la tratament, etc., iar procurarea de
medicamente din afara instituției să fie administrate doar cu permisiunea
medicului curant.
·
Atitudine
respectuoasă față de personalul instituției și păstrarea curăţeniei saloanelor,
culoarelor, grupurilor sanitare şi respectarea regulilor de menţinere a
curăţeniei în instituție și regulile de ordine interioară (respectarea liniștii
în perioadele de odihnă, nefolosirea telefonului mobil în salon pe timpul
vizitelor medicale sau a perioadelor de odihnă, programul de servire a meselor,
păstrarea alimentelor alterabile, respectarea regulilor în legătură cu
efectuarea vizitelor, achitarea serviciilor cu plată).
·
Respectarea
integrităţii bunurilor din patrimoniul instituției, inventarul salonului sau a
secției şi folosirea cu grijă, corectă a instalaţiilor sanitare, electrice sau
de orice fel la dispozitive, în caz contrar obligându-se la plata daunelor
produse (personal sau de către aparținătorii și vizitatorii săi).
·
În
salon sunt interzise consumul alimentelor contraindicate de medicul curant sau
a celor alterabile, introducerea și consumul de băuturi alcoolice, fumatul sau
jocurile de noroc.
·
Repaosul
la pat pe durata indicată de medicul curant este obligatoriu, iar deplasările pentru investigaţii şi tratamente se
vor face numai la indicaţia personalului medical;
·
Pacienții
au obligaţia de a avea o comportare corectă în relaţiile cu ceilalţi bolnavi,
evitând încălcarea regulilor de disciplină, tulburarea liniştii şi orice
manifestare necuviincioasă sau neadecvată.
·
Este
cu desăvârşire interzisă părăsirea instituției fără aprobarea medicului curant
şi șefului de departament.
·
Pacienții
sunt obligaţi să explice membrilor familiilor și altor însoțitori respectarea
cu stricteţe a regulilor privind vizitarea pacienților și a dispozițiilor
referitoare la obligațiile pacienților pe timpul internării și după externare.
·
Pacienții
sunt obligați să urmeze recomandările primite la externare și continuarea
tratamentului la domiciliu (după externare), conform indicațiilor medicului
curant.
·
Pacienții
vor lua la cunoștință cu prevederile codului de conduită care-i privesc și se
vor angaja să le respecte prin semnarea consimțământul informat.
Plăți ilicite:
Angajaţii, terţele
părţi ce acţionează în numele ForumClinic, precum și clienții ForumClinic
nu au voie să efectueze, să ofere, să autorizeze sau să promită efectuarea de
plăţi necuvenite. Termenul „Plăţi necuvenite” presupune bani sau alte
obiecte de valoare, comisioane ilegale, mită sau recompense pentru serviciile
oferite. Aceste tipuri de plăţi sunt ilegale, lipsite de etică şi interzise
de acest Cod de Conduită.
Compania interzice
tuturor angajaţilor şi terţelor părţi ce acţionează în numele ForumClinic
să plătească, ofere, promită sau autorizeze mite, comisioane ilegale sau
alte plăţi ilegale în bani sau obiecte de valoare către funcţionari
publici, angajaţi ai guvernului, funcţionari de partid, candidaţi la
funcţii publice sau angajaţi ai unei organizaţii internaţionale publice din
orice ţară.
Toate tranzacţiile
trebuie să fie efectuate doar în conformitate cu autorizările acordate de
conducere.
În același timp, încurajăm să aveţi
responsabilitatea de a participa activ şi de a solicita informaţii suplimentare
cu privire la orice neclaritate pe care o aveţi despre serviciul pe care îl
solicitați în cadrul ForumClinic.
Cu respect,
Echipa ForumClinic