cod de conduită al forum clinic

Prin Codul de Conduită al ForumClinic Vă informăm despre setul comun de standarde etice şi principii juridice stabilite în cadrul companiei noastre pentru a Vă presta servicii de calitate.

Vă informăm că Codul de Conduită al ForumClinic a fost elaborat în baza prevederilor:

·         Codului civil al Republicii Moldova Nr. 1107/2002

·         Codului contravențional al Republicii Moldova Nr. 218/2008

·         Legii nr. 263/2005 cu privire la drepturile și responsabilitățile pacientului

·         Legii nr. 105/2003 privind protecția consumatorului

·         Legii nr. 273/1994 privind actele de identitate din sistemul național de pașapoarte

·         Legii nr. 114/2012 cu privire la serviciile de plată și moneda electronică

·         Legii nr. 133/2011 privind protecția datelor cu caracter personal

Astfel, Compania nu va tolera acţiuni ilegale sau lipsite de etică, desfășurându-și activitatea în conformitate cu toate legile aplicabile şi în acord cu standardele naționale și internaționale.

 

Norme generale de conduită a pacienților si vizitatorilor ForumClinic

Pentru desfășurarea unei activități benefice și rezultate calitative, Vă rugăm să acceptați următoarele ordine, ce reglementează modul de comportament pe perioada aflării în cadrul ForumClinic:

·         Prezentarea la timp, conform programării. Anunţați imediat personalul ForumClinic cu privire la potenţiala întârziere sau în cazul anulării programării pe care ați confirmat-o anterior.

·         Prezentarea tuturor actelor necesare pentru identificare în calitate de pacient.

·         Predarea, la cerere, a hainelor şi încălţămintei de stradă la garderoba instituției sau persoanei care îl însoțește, îmbrăcarea și purtarea echipamentului de spital (pijama, halat și papuci) pe toată durata internării și numai în interiorul instituției.

·         Cunoașterea, înțelegerea și respectarea tratamentului medical explicat de către medicul curant pe care vi-l asumați prin semnătură pe consimțământul informat.

·         Informarea imediată a medicului curant / asistentei de salon în legătură cu orice modificare apărută în evoluţia stării Dvs. de sănătate.

·         Respectarea conduitei terapeutice, cooperarea la tratament, etc., iar procurarea de medicamente din afara instituției să fie administrate doar cu permisiunea medicului curant.

·         Atitudine respectuoasă față de personalul instituției și păstrarea curăţeniei saloanelor, culoarelor, grupurilor sanitare şi respectarea regulilor de menţinere a curăţeniei în instituție și regulile de ordine interioară (respectarea liniștii în perioadele de odihnă, nefolosirea telefonului mobil în salon pe timpul vizitelor medicale sau a perioadelor de odihnă, programul de servire a meselor, păstrarea alimentelor alterabile, respectarea regulilor în legătură cu efectuarea vizitelor, achitarea serviciilor cu plată).

·         Respectarea integrităţii bunurilor din patrimoniul instituției, inventarul salonului sau a secției şi folosirea cu grijă, corectă a instalaţiilor sanitare, electrice sau de orice fel la dispozitive, în caz contrar obligându-se la plata daunelor produse (personal sau de către aparținătorii și vizitatorii săi).

·         În salon sunt interzise consumul alimentelor contraindicate de medicul curant sau a celor alterabile, introducerea și consumul de băuturi alcoolice, fumatul sau jocurile de noroc.

·         Repaosul la pat pe durata indicată de medicul curant este obligatoriu, iar deplasările pentru investigaţii şi tratamente se vor face numai la indicaţia personalului medical;

·         Pacienții au obligaţia de a avea o comportare corectă în relaţiile cu ceilalţi bolnavi, evitând încălcarea regulilor de disciplină, tulburarea liniştii şi orice manifestare necuviincioasă sau neadecvată.

·         Este cu desăvârşire interzisă părăsirea instituției fără aprobarea medicului curant şi șefului de departament.

·         Pacienții sunt obligaţi să explice membrilor familiilor și altor însoțitori respectarea cu stricteţe a regulilor privind vizitarea pacienților și a dispozițiilor referitoare la obligațiile pacienților pe timpul internării și după externare.

·         Pacienții sunt obligați să urmeze recomandările primite la externare și continuarea tratamentului la domiciliu (după externare), conform indicațiilor medicului curant.

·         Pacienții vor lua la cunoștință cu prevederile codului de conduită care-i privesc și se vor angaja să le respecte prin semnarea consimțământul informat.

 

Plăți ilicite:

Angajaţii, terţele părţi ce acţionează în numele ForumClinic, precum și clienții ForumClinic nu au voie să efectueze, să ofere, să autorizeze sau să promită efectuarea de plăţi necuvenite. Termenul „Plăţi necuvenite” presupune bani sau alte obiecte de valoare, comisioane ilegale, mită sau recompense pentru serviciile oferite. Aceste tipuri de plăţi sunt ilegale, lipsite de etică şi interzise de acest Cod de Conduită.

Compania interzice tuturor angajaţilor şi terţelor părţi ce acţionează în numele ForumClinic să plătească, ofere, promită sau autorizeze mite, comisioane ilegale sau alte plăţi ilegale în bani sau obiecte de valoare către funcţionari publici, angajaţi ai guvernului, funcţionari de partid, candidaţi la funcţii publice sau angajaţi ai unei organizaţii internaţionale publice din orice ţară.

Toate tranzacţiile trebuie să fie efectuate doar în conformitate cu autorizările acordate de conducere.

În același timp, încurajăm să aveţi responsabilitatea de a participa activ şi de a solicita informaţii suplimentare cu privire la orice neclaritate pe care o aveţi despre serviciul pe care îl solicitați în cadrul ForumClinic.

            Cu respect,

            Echipa ForumClinic